...av grønne fingre og Lerumske lidenskaper



lørdag 24. juli 2010

To mysterier oppklart! Ett gjenstår.

Jeg spurte på Fabcebook, og fikk svar på mystiske planter i hagen. Har jo bare bodd her siden jul, så denne våren og sommeren var spennende.  Nå vet jeg hva dette er:

Strandvindelen gror overalt, jeg trodde ikke mine egne øyne når den viklet seg rundt en pinne og vokste med minst ti centimeter på et døgn eller to! Og den digre planten med blad så store som suppeboller gjemmer seg på et ganske rått og solfattig sted inntil støygjerdet. Men nå får den høye lilla klokkeaktige blomster, og den heter altså Hosta 'August Moon'

Men hva er dette for en lilje?

4 kommentarer:

  1. Søte hagemammaen min som gjør det så fint (både på bloggen, og i hagen vår :) )!

    Tipper den siste der er en dinosaur... men så var det meg og planter da.

    SvarSlett
  2. Det siste er en daglilje tenker jeg :)

    Hyggelig at du vil være med på hagebloggerlistene, legger deg på ved neste oppdatering :D

    SvarSlett
  3. Takker, Anne :)
    Liljen blomstrer nå med herlige, tøffe farger fra brunrødt til gyllengult.

    SvarSlett
  4. Hei

    Så hyggelig blogg du hadde,legger meg til som følger av bloggen :-)

    Ønsker deg en fortsatt fiin helg

    SvarSlett