...av grønne fingre og Lerumske lidenskaper



onsdag 7. juli 2010

Avd. for skippertaksblogging nr. 3: URTE-FLEKK (m/ill.)

Jeg vil ha mye spiselig i hagen. 

(Dessuten var gressflekken ikke en gang søskenbarn av en plen. )

Så jeg grov en halvsirkel, fjerna overraskende mye stein, putta våte avis-sider i bånn (for å slippe at gammalt ugress nedkjemper det jeg sår) og måka tre-fire sekker god ny jord på toppen.

Så var det bare å ta seg en liten shoppingtur. 

For the record: Jeg syns tuja er stygt, men ikke søren om jeg river dem bort i år. 
I stedet har jeg plantet solsikker mellom dem, og håper de fungerer som klatrestativ. 
(Kanskje ryker de neste år, hvis jeg gidder bygge en fiiiiiin le-vegg av flettet piletre eller lignende.)  

Så var det frem med tegnesaker, for her skal (b)loggføres må vite! 
Jeg ville aldri husket alt jeg planter uten et slags notatsystem. Tenker at denne kan jeg oppdatere i Photoshop, bare å legge på nye layers etterhvert som det *krmt, håper jeg* vokser til:

Har allerede sådd en stripe japansk sennepssalat innerst, og plantet noen stiklinger fra egne gamle busker av lavendel, rosmarin, timian og skårakonge (en vestlandsk art av timian). De tomme feltene er under vurdering. Kanskje blir det ingenting, for jeg har sådd plukksalat et annet sted. Det er nok for sent for direktesåing av alle typer rotplanter som rødbete, gulrot, hvitnepe etc. 
Men kanskje jeg kjøper noe hagejordbær :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar