...av grønne fingre og Lerumske lidenskaper



onsdag 7. juli 2010

Avd. for skippertaksblogging nr. 1: PEONENE

...men heldigvis har jeg jo skjønt at Hage - det handler om daglig age...

Det ser ikke så galt ut.


Her er noen oppdateringer, og jeg starter med starten:

Peonen som er hovedbilde her på bloggen er blitt voksen!

Det er umulig å beskrive duften, det fantastiske synet av to digre busker med en overflod av hvite blomster. Hver dag tenkte jeg at nå...nå!

NÅ!!

er de aller best å fotografere.

Da inntraff to ting:
Et regnvær.
Og min kjære Nikon D70 som døde samme natt, trolig i sympati med peonene.

Regnet hadde gjort de vakre hvitrosa hodene uutholdelig tunge for de stakkars stilkene. Dermed knakk de akkurat over støtteanordningene jeg så omsorgsfullt hadde plassert under de allerede vaklende plantene.

Dagen etter tørka jeg tårer, kutta tre digre buketter med tunge blomster, og banka på døra hos tre naboer jeg ikke kjenner så godt. I tillegg fikk en venninne overraskende besøk av denne blomsterpike, pluss at jeg satte den aller vakreste peonen i en lav skål på resepsjonsdisken hos vår kjære Kari i NRK Østfold.

Etter at jeg hadde kutta av 3/4 av blomstene så peonene slik ut 3. juli:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar