...av grønne fingre og Lerumske lidenskaper



søndag 28. juli 2013

Opp-ned-tomat




Høyt henger de, og foreløbig er de ganske sure.

Men det er gøy å prøve andres hagetips, så forleden grov jeg opp en busktomatplante som sto litt for solfattig, stappa den med røttene (og stor jordklump) oppi en solid bærepose, og hang den.

Jeg la et lite lag ekstra jord øverst, for at det ikke skal tørke ut.

Nå skal jeg snu og vende på den slik at alle kanter får sol.

Dessuten slipper jeg å støtte opp, tomatene får ikke kontakt med jord, og skadededyr kommer ikke til.

Neste år blir det jammen BARE hengte tomater :)



Dessuten er den ganske dekorativ der den dingler - i alle fall etter at jeg trædde et gammelt putetrekk utenpå den blå nylonposen...


Utestua 26. juli 2013

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar